Toos van Liere

Publié le par josaphart


'Champs de peinture' noem ik deze serie schilderijen, die ik de afgelopen vier jaar maakte. Hoe moet ik het vertalen? 'Schildervelden'? Zoiets. Ze hebben vagelijk iets met een landschap te maken, met een veld, met een veldweg. Met de weg zoeken ook en met weg wezen, uitbreken, doorbreken,... Meer dan in het landschap, zoek ik mijn weg in de verf en vecht ik er in zekere zin mee.  Met de materie, de kleur en de velden op het doek. Met de kwast, de blote handen en het oog.
De serie 'schildervelden' heeft ook een link met polaroidfoto's. De afglopen 10 jaar heb ik een twintigtal 'pola-planken' gemaakt. Een soort beeldverhaaltjes over landschappen, mensen, toestanden, manifestaties.  Op dit moment hangt 'portret van Nanou' in de Belgische Senaat, omdat het werk werd uitgekozen uit de inzendingen van een fotowedstrijd ter gelegenheid van 60 jaar vrouwenkiesrecht.

Toos van Liere

http://users.skynet.be/toos
http://artplastiekfabrique.wordpress.com

Publié dans artistes Josaph'Art 08

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article